آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عجله کمیته برگزاری لیگ کشتی در ایام کرونایی!

  • کد خبر: ۳۰۲۱۷
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
عجله کمیته برگزاری لیگ کشتی در ایام کرونایی!
بعد از داستان انتخابی، «علیرضا دبیر» در یک چالش سنگین دیگر قرار گرفته است.
به گزارش شهرآرانیوز، کشتی ایران و جهان مثل تمامی رویداد‌های مختلف از اواخر سال گذشته تحت‌تأثیر ویروس کرونا قرار گرفت و همه‌چیز به‌ناچار تابه‌امروز، روبه‌تعطیلی گذاشت؛ البته این تعطیلی و بلاتکلیفی در ورزش جهان، ابعاد گسترده‌تری از کشتی داشت و حتی به تعویق بازی‌های المپیک۲۰۲۰ توکیو نیز منجر شد و تمامی نهاد‌های بین‌المللی ورزشی را نیز درگیر کرد. فدراسیون کشتی ایران نیز به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از این سیستم بزرگ، چاره‌ای جز تعطیلی رویداد‌های مختلف ازجمله اردو‌های تیم ملی، مسابقات رسمی و تورنمنت‌های داخلی نداشت و فعلا همه‌چیز منوط به پایان بحران کرونا در کشورمان است.

اصرار عجیب کمیته لیگ برای برگزاری بازی‌ها
حال در این اوضاع که حتی ازسرگیری اردوی تیم‌های ملی کشتی و استارت چرخه انتخابی از رقابت‌های قهرمانی کشور در ابهام قرار دارد، هر روز اخبار مختلفی از تدارکات وسیع و رنگارنگ کمیته لیگ فدراسیون کشتی مبنی‌بر برنامه‌ریزی و آغاز این پیکار‌ها به گوش می‌رسد. نکته عجیب اینجاست، در شرایطی که فدراسیون کشتی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا حتی قادر به برپایی اردو‌های تیم ملی به‌عنوان اصلی‌ترین هدف خود تا المپیک نیست، کمیته لیگ مدام از طرح و برنامه‌های جدید خود برای آغاز این رویداد می‌گوید و بیش از آنکه اهالی کشتی اخبار مرتبط با تیم‌های ملی و رخداد‌های مهم‌تر را بشنوند، مدام با سفر‌های استانی متولیان لیگ و تدارکات وسیع برای برپایی این مسابقات مواجه هستند.
متولیان کمیته لیگ باید در کنار این مانور‌های تبلیغاتی به این موضوع نیز واقف باشند که انتشار اخبار گسترده از تمایل استان‌های مختلفی برای حضور در لیگ و نشان‌دادن اشتیاق وصف‌نشدنی متولیان سیاسی و ورزشی استان‌ها برای حضور در چنین‌رویدادی، اگر به واقعیت بدل نشود، چندان وجهه قشنگی از ایشان باقی نمی‌گذارد.

جذب اسپانسر، ضامن افزایش کیفیت نیست
مسئولان تازه‌وارد به عرصه لیگ کشتی باید بدانند جذب منابع مالی از طریق اسپانسر‌های مختلف و نهاد‌های دولتی در شرایط اقتصادی کنونی، کار چندان‌ساده‌ای نیست که بتوان به کمک آن‌ها تیم‌های پرتعدادی را در لیگ پذیرا بود. ضمن اینکه هنوز وضعیت حضور کشتی‌گیران خارجی در ایران به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی مشخص نیست و فعلا باید منتظر ماند تا این ابهام‌ها یکی پس از دیگری برطرف شود. هر چند ممکن است متولیان لیگ در پاسخ به این انتقاد مدعی شوند درصدد جذب اسپانسر و بالابردن تعداد تیم‌ها در لیگ هستند، اما ارتقای کمیت به‌هیچ‌عنوان نشانه کیفیت نیست. چه‌بسا سال گذشته در رقابت‌های لیگ برتر و مسابقات قهرمانی جام باشگاه‌های جهان به‌وضوح دیدیم جذب اسپانسر و ارتقای کمیت به‌هیچ‌عنوان متضمن کیفیت مطلوب نبود.

دبیر و یک تصمیم کارشناسی دیگر
تجربه نشان داده است جاروجنجال‌های تبلیغاتی برای آغاز نقشه‌هایی که فعلا روی کاغذ هستند، همان‌قدر که می‌تواند باعث امید و انگیزه شود، ممکن است توقع اهالی فن و عامه مردم را نیز بالا ببرد و در صورت محقق‌نشدن وعده‌ها، اصل موضوع را با کوچک‌ترین تلنگری از هم بپاشد.
علیرضا دبیر این‌روز‌ها در فدراسیون کشتی روی موارد متعددی باید برنامه‌ریزی کند. او در اولین گام تاجایی‌که توانست روی برنامه انتخابی خود پافشاری کرد، البته جلسات فنی و کارشناسی او را نیز نباید نادیده گرفت؛ جلساتی که باعث شد جامعه کشتی و هواداران این رشته ورزشی با خیالی آسوده تصمیم نفر اول کشتی ایران را بپذیرند. در گام دوم، اما دبیر باید یک کار کارشناسی دیگر انجام دهد و تمام جوانب و زوایای شروع دوباره لیگ را بررسی کند؛ اتفاقی که اگر بدون آمادگی برگزار شود، قطعا مثل سال‌های گذشته نمی‌تواند چندان در شکل‌گیری تیم ملی و احیای دوباره این ورزش نقش داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->